dissabte, 14 de maig del 2011

La televisió del parlament grec.

Estic ben segur, amigues i amics, que molts n'esteu ben tips del carnús de moltes de les televisions que tenim al nostre abast, i si n'hi ha alguna una mica millor, van i la tanquen. Per això us propose una cosa diferent, la televisió del parlament de Grècia. Jo fins ara la veia tan sols per antena parabòlica, amb molta claredat, però tenen una pàgina web dins de:

http://www.hellenicparliament.gr/



Entreu i baixeu una mica cap avall, on hi ha el símbol de dos semicercles concèntrics blaus amb el retol Bulí Tileorasí. Cliqueu i aneu a Live TV, en Windows o en Quicktime. Emeten per internet tota la seua programació. Us avise que la major part del dia emeten les sessions del parlament, i això no és precisament el més divertit, però com a mínim pots acostumar l'orella al grec modern. Al vespre fan documentals antics de la BBC, o francesos i d'altres països, en versió original i subtitulats en grec. Mirar de llegir els rètols també és un exercici interessant. En ocasions també fan teatre clàssic grec, en enregistraments antics preciosos. No apte per a orienta... bé, ja m'enteneu, no apte per a ments poc sensibles.
Aquesta nit, 12/5/11, una mica després de les 22 h. (a la programació posa després de les 23 h. per la diferència horària) fan l'episodi 10 de la sèrie mítica Jo Claudi (Ego o Klaudios), en anglés subtitulat al grec. Ja l'han fet altres vegades, així que supose que la tornaran a repetir. Jo no me la perd, hala! Després em sembla que fan la Rosa porpra del Caire, de Woody Allen. A la nit, quan pleguen, sobre fons blau podeu llegir la programació de l'endemà mentre escolteu una sel·lecció de música romàntica, del classicisme i barroca, amb preferència per Beethoven i Haydn.



Bon profit i bon descans, amics i amigues, que ens el mereixem.

Vicent-Josep Pérez i Navarro

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada